Forretnings­­fører+

 

Denne pakken passer for borettslag og sameie som ønsker aktiv bistand til sunn drift av boligselskapet. Det kan være en omfattende oppgave å styre et boligselskap, og da kan det være godt å ha dedikerte fagfolk med på laget. Vi bidrar til å redusere arbeidsbelastningen og ikke minst risikoen som følger med et verv i styret i et boligselskap.

>Kom i gang

Inkludert i pakken:

Vi fører regnskap fortløpende og betaler fakturaer

Dere får en fast kontaktperson hos SamBo som fører alle bilag fortløpende og sørger for at regnskapet er oppdatert fortløpende. Vi sørger for at inngående fakturaer blir betalt i tide.  

Vi fakturerer ut felleskostnader og følger opp utestående 

En gang per måned sender vi ut faktura på felleskostnader til alle beboere. Beboerne kan selv velge om de ønsker faktura tilsendt på epost, eFaktura*, eller avtalegiro. Vi sørger for oppfølging av utestående fellesutgifter ved purringer og eventuelt inkasso.  

* eFaktura koster 3 kr/faktura, faktureres til boligselskapet.  

Vi gjør lovpålagt regnskapsrapportering

Vi sørger for at alle lovpålagte oppgaver ift. regnskapet blir innsendt innenfor pålagte frister. 

Vi håndterer utbetaling av styrehonorar

Vi utbetaler og innberetter styrehonorar en gang i året.  

Vi gir dere tilgang til full styreportal

Dette er et profesjonelt verktøy som gjør det mye lettere og mer systematisk å drive styrearbeid i borettslaget/sameie. Her finner man bla. beboeroversikt og plantegninger, kommunikasjonsfunksjon, leverandøroversikt, årshjul for vedlikehold og funksjoner for gjennomføring av styremøter og årsmøte. Alle styremedlemmer får egen innlogging.

Vi bistår med utarbeidelsen av budsjett

Et godt og realistisk budsjett er essensielt for å sikre god drift av boliglaget. Sammen utarbeider vi budsjett for hvert år som kan brukes som styringsverktøy gjennom året.

Vi hjelper med utfylling av årshjul for HMS/vedlikehold

Våre konsulenter bistår med fornuftig utforming av årshjul tilpasset deres boligselskap. Slik får dere full kontroll på alt som skal gjøres og følges opp i løpet av året.

Vi bistår med planlegging og deltar på årsmøtet

Vi bistår med planlegging og organisering av årsmøtet. Vi leder møtet om ønskelig og går selvfølgelig gjennom regnskapet og svarer på eventuelle spørsmål rundt regnskapet.

Vi stiller med styresekretær og rådgiver

Vi sørger for at formalkravene til innkalling, gjennomføring og referat oppfylles. Videre stiller deres kontaktperson som rådgiver i styremøtene og kan bistå i viktige diskusjoner og ikke minst komme med nøytrale innspill ved eventuelle uenigheter. Dette kan i mange tilfeller være et godt alternativ til ekstern styreleder.

Vi håndterer meglerhenvendelser og eierskifter

Økonomihuset håndterer alle henvendelser fra megler ifbm. salg av andeler/eierseksjoner*, slik sørger vi for at kjøper får riktige opplysninger og at eventuelle utestående fellesutgifter blir oppgjort ved overdragelse.  

* Gebyr for meglerpakke og eierskifter belastes den aktuelle selger via megler.  

Dette må man selv sørge for

Det eneste borettslaget/sameiet selv må sørge for ifbm. regnskapet er godkjenning av inngående fakturaer.

Sjekk hva det koster

Velg en av våre pakker, definer antall leiligheter – og kalkulatoren viser deg full oversikt over alle kostnader. Vi har ingen skjulte gebyrer eller tillegg!

Prisene er ekskl. mva.
Oppstartskostnad fra kr. 5 600.
kr. 0 per leilighet / mnd
kr. 0 per leilighet / år
kr. 0 totalsum / år

Få kontroll på økonomien i dag

Opplev tryggheten ved å ha et riktig regnskap og en partner som sørger for at alle frister følges. Kom i gang ved å legge igjen ditt telefonnummer, så tar vi kontakt i morgen. (mandag til fredag)

Innsendingen din er mottatt!
Beklager! Noe gikk galt med innsendingen av skjemaet.

Eller kontakt vår rådgiver direkte:

Charlotte Søvik
Salgsleder og kundeansvarlig

940 98 301cs@sam-bo.no